Behavior-based price discrimination and customer information sharing

Abstract : This article investigates the incentives and the effects of information sharing among rival firms about the identities of their past customers in a two-period model with behaviorbased price discrimination (BBPD). An unilateral information exchange between the two periods takes place in a subgame-perfect equilibrium. This exchange increases the ability of the industry to price discriminate consumers according to their profiles and boosts the profitability of BBPD at the expense of consumers.
Type de document :
Pré-publication, Document de travail
2015
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [22 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-polytechnique.archives-ouvertes.fr/hal-01226250
Contributeur : Mariame Seydi <>
Soumis le : lundi 9 novembre 2015 - 10:49:44
Dernière modification le : jeudi 10 mai 2018 - 01:16:04
Document(s) archivé(s) le : mercredi 10 février 2016 - 10:16:46

Fichier

Cahier de recherhce n° 2015-1...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01226250, version 1

Collections

Citation

Romain De Nijs. Behavior-based price discrimination and customer information sharing. 2015. 〈hal-01226250〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

499

Téléchargements de fichiers

930